Elementalist: 3 gouden tips

Vind hier tips en guides voor diverse onderdelen in het spel.
Gebruikersavatar
Thierry
Treasurer
Berichten: 106
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 12:36
GuildWars 2 naam: ThiBash.5634
Status: Offline

Elementalist: 3 gouden tips

Berichtdoor Thierry » zo 12 jan 2014, 23:44

De elementalist in Guild Wars 2 heeft behoorlijk wat veranderingen ondergaan ten opzichte van Guild Wars 1. Op de officiële forums wordt constant geklaagd dat vrijwel alles onspeelbaar is. Hoewel hier een kern van waarheid, in zit, zijn er wel wat dingen die het speelplezier aanzienlijk kunnen vergroten. Daarom hieronder 3 gouden tips voor de elementalist:

Tip 1: Welke skills en traits?

Waarschijnlijk een van de beste skills voor de beginnende elementalist is . Deze skill roept tijdelijk een elemental op die je volgt en voor je vecht. Het type elemental is afhankelijk van het attunement dat actief is op het moment dat de skill gebruikt wordt. Met name de earth elemental is een goede tank en kan heel goed aggro houden. Dit maakt het overleven van meerdere vijanden en/of veterans een stuk makkelijker. De elite versie van deze skill, , is mede daarom aan te raden als eerste elite skill.

Qua traits is het handig om als eerste 10 punten in Air Magic te stoppen voor de trait . Deze trait verlaagt de recharge van de elemental summon, maar ook van (de healing skill waar de elementalist mee start).

Daarnaast zijn erg handige skills en qua traitline heeft veel nuttige opties.

Tip 2: Vier attunements: gebruik ze!

De elementalist is een meester van alle elementen. De profession is ontworpen om gebruik te maken van alle skills die beschikbaar zijn. Om het maximale uit de profession te halen moet de elementalist alles gebruiken wat ze hebben.

De skills van de verschillende attunements kunnen op allerlei manieren samenwerken. Een staff elementalist kan bijvoorbeeld gebruiken, tijdens het casten wisselen naar earth attunement en gebruiken tegen interrupts. Een andere mogelijkheid is gevolgd door voor extra afstand. Daarnaast zijn er uiteraard combo fields en finishers (zie tip 3).

Omdat de meeste elementalists zo vaak van attunement wisselen, is een uitstekende keuze. Dit sigil (dat ook werkt op attunement swaps) kan zelfs zonder extra boon duration al voor zo'n 6 stacks might zorgen. Dat staat gelijk aan 210 extra power én condition damage! Hetzelfde geldt voor traits: en activeren elke keer als de elementalist van attunement wisselt en daardoor nuttiger naarmate er meer gewisseld wordt.

Attunement wisselen is ook nuttig voor sommige utility skills. verschilt afhankelijk van de attunement die op dat moment actief is. Als je damage wilt gaan doen met Fire, heb je misschien meer aan een Earth Elemental die voor je tankt dan een zwakkere Fire Elemental. Wisselen van elementen geeft veel meer mogelijkheden dan concentreren op 1 specifiek element.

Attunement wisselen geeft de elementalist extra mogelijkheden. En dat brengt ons bij tip 3...

Tip 3: Combo Fields
Vooral nuttig voor staff, maar handig om te weten voor iedereen!

Area-of-effect velden werken tevens als . Dit betekent dat als de elementalist een neerlegt, een ranger die er doorheen schiet burning veroorzaakt met zijn pijlen.

Door combo fields en finishers op de juiste manier te gebruiken zijn ze veel sterker dan als ze los gebruikt worden.

Conditions duren langer of worden sterker als ze meerdere keren worden aangebracht. Als de elementalist een neerlegt, duurt het chill effect maar hooguit 10 seconden (5 maal 2 seconden chill). Echter, als een ranger zijn pijlen er doorheen schiet, krijgen die allemaal het chill effect en wordt de totale chill duur verlengd (in sommige gevallen tot wel 45 seconden of meer). Water fields genezen spelers maar als die spelers ook hun eigen leap of blast finishers gebruiken, kunnen ze veel meer healing krijgen.

Ook de dagger en focus hebben combo fields en tevens een aantal blast finishers. Fire fields + blast finishers geven extra might. En dat is 'gratis' extra damage, met als enige voorwaarde dat skills gecombineerd worden.

Als je in je eentje bent, kan je nog steeds gebruik maken van combos. Combos hebben namelijk een veld nodig (zoals ) en een finisher (zoals een projectile). De meeste finishers van de elementalist zitten in earth attunement. Combinaties als & , & of met een willekeurig veld laten zijn een belangrijk onderdeel van de veelzijdigheid van de elementalist.

Tot Slot
De GW2 elementalist is niet zo eendimensionaal als de meeste mage classes uit andere spellen. Je zult actief en slim gebruik moeten maken van al je mogelijkheden. Het kost extra moeite om de andere professions te evenaren, maar daar staat tegenover dat de elementalist altijd een antwoord heeft en je ter plekke je rol in het team kan aanpassen van tank naar healer naar damage dealer. Veelzijdigheid is de sleutel tot succes.

Terug naar “Tips & Guides”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast